Et par restauranter i Malmö

By | 12/06/2010 Skriv en kommentar
Vi har været i Malmø to gange, én gang i 2009, og én gang i 2010. Første gang tog vi toget og anden gang tog vi bussen, og det er meget billigt med bussen, man skal bare sikre sig at man dukker op til bussen til tiden, både i København og i Malmø. Vi har spist sushi to gange på to forskellige restauranter, og to gange på samme café, der hedder Bröderna M på Gustav Adolfs Torg. Jeg ved at jeg blogger meget om sushi, men det er altså også en af mine livretter.

Restaurant Hai
Davidhallstorg 5
Malmö
Hjemmeside: http://hai.se/

På Davidhallstorg ligger der nogle caféer og restauranter. Én af dem er Hai Sushi. Prisen er langt lavere på mad i Sverige generelt, og man kan mærke det på mange restauranter. På Hai Sushi er det meget billigere end sushi-restauranter i København. Det er en fed indrettet restaurant med en imponerende hjemmeside. Så vores forventninger var også højt oppe. Der er ikke noget galt med fiskens friskhed, men risen var sur, den var ikke eddike-sur, men sur på en meget dårlig måde. For at sushi'en skal lykkedes SKAL risen være i orden. Vi troede vi havde bestilt tempura med rejer, men vi havde kun bestilt tempura, det vil sige maki med rent dej. Det var en billig oplevelse, men sushi kvaliteten var ringe. Vi besøgte den i sommer 2009, og måske har ændret sig, men vi tager i hvert fald ikke derhen igen.

Sushi på Hai.
Chill Out Sushi
Södraförstadsgatan 115
214 28 Malmö
Hjemmeside: http://www.chilloutsushi.se/

Restauranten ligger lidt væk fra centrum og man skal gå et stykke efter trianglen, forbi "China Town". Vi kom først om aftenen, og vi gik glip af deres frokosttilbud, hvor man kunne få en stor mængde sushi for en lav pris. Ligesom Hai Sushi er det stadig billig sushi der bliver serveret i forhold til danske restauranter. På billederne kan man se at maki'erne og nigiri'erne er rigtig små, og på grund af at fisken er så tynd, så er der ikke rigtig nogen smag. Vi fik en maki toppet med jordbær, men smagene passede bare ikke med hinanden. Chill Out Sushi får en halv stjerne mere end Hai Sushi, fordi der var ikke rigtig noget vildt dårligt, men det var heller ikke imponerende alligevel.
Små maki'er og nigiri'er på Chill Out Sushi.
Maki toppet med jordbær!
Bröderna M
Gustav Adolfs Torg 45
Malmö
Hjemmeside: http://www.brodernam.se/

På Gustav Adolfs Torg er der en café ved navn Bröderna M. Første gang vi tog derhen spiste vi den bedste salat. Jeg har aldrig smagt en bedre salat siden. Den mindede om en caesar-salat, men den havde timian og mango-chutney på. Udover det spiste vi også en parmaskinke/rucola pizza som også smagte rigtig godt. I 2010, da vi kom tilbage til Malmø tog vi tilbage til caféen, men denne gang havde de ikke salaten! Vi kom på et frokosttidspunkt, og der var rigtig mange mennesker, de havde kun specielle små frokostretter på menuen, og der var også en lille gratis salat buffét, som fungerede som sideret til frokostretterne. Prøv caféen! Den er rigtig god, vi tager i hvert fald derhen igen næste gang..

Den bedste salat med kylling og timian. Fra 2009.
Den bedste salat med kylling og timian. Fra 2009.
Pizza med parmaskinke og rucola. Fra 2009.
Gratis salatbuffét. Fra 2010.
2 hovedretter fra Bröderna M. Fra 2010.
2 hovedretter fra Bröderna M. Fra 2010.