Mallorca: Port d'Alcudia og Palma - Dag 1 og 2

By | 6/13/2011 Skriv en kommentar
Dag 1. Ankomst og natmad.
Vi skulle først med flyet klokken 17, hvilket betød at vi først ville lande i Mallorca lidt over 20, da vi skulle hele vejen med bus til Nordmallorca ville først ankomme på hotellet sent klokken 22. Vi måtte derfor hellere spise noget inden vi fløj, da vi fravalgte flymaden på Thomas Cook, som vi prøvede sidst vi skulle til Gran Canaria, og det er virkelig en omgang dårlig mad.

Derfor valgte pigerne at fylde maven op med Joe & the Juice fra lufthavnen, mens jeg løb over og købte en dyr salat med rejer (gotta love airport food).

Joe and the Juice, lufthavnen.

Vi ankom på hotellet meget sent, da buschaufføreren var længe om at køre fra lufthavnen, så efter vi havde checket ind på hotellet og stillet alt bagagen, var klokken allerede 23. Vores lufthavnsmad holdte ikke særligt længe og derfor tog vi ud i byen for at lede efter noget mad. Selvom Spaniere godt kan lide at spise sent, kunne man mærke at de fleste restauranter var ved at lukke, da gæsterne var taget hjem.
Vi fandt et amerikansk/mexicansk sted ved porten til Alcudia, hvor priserne var billige. Meget dårligt af os at tage til Spanien for at spise fra et andet lands køkken, men vi tænkte at vi havde mange dage til at prøve spansk mad. Det amerikansk/mexicanske sted hed Dakota Tex Mex, og havde et kæmpe menukort (Ja, turistfælde.. Jeg ved det), vi bestilte noget en spydkebabret, en burritoret og en quesadillaret. Det hele smagte faktisk fint nok, og det var en god start på vores rejse. Vi tog tilbage på hotellet og kaldte det en nat.

Dakota Tex Mex ved porten i Port D'Alcudia.
Spydkebabret (De kan godt lide at hænge spyddene sådan på Mallorca).
Quesadilla.
Burritoret.
Dag 2. Indkøb, tapas, paella og frozen yoghurt.
Vi valgte at skippe morgenmaden på hotellet, da vi fandt ud af at det kostede 600 kroner per. mand for 7 morgener for at spise deres morgenmadsbuffét, hvilket svarede til at betale omkring 85 kroner per morgenmåltid. Vi tænkte deres at vi ville købe ind i stedet, da man samtidig kan spare nogle penge og bestemme hvad man selv ville have til morgenmad. På hovedgaden Carretera Arta, ikke så langt fra vores hotel, som hed Viva Tropic, ligger en supermarkedskæde ved navn Eroski. Godt supermarked, priserne var i bund, der var meget at vælge imellem, og de havde en kæmpe skinke og ostesektion. Det var ligesom at lukke et barn ind i en slikbutik. Vi endte med at købe noget vand, skinke, brød, te, yoghurt, så'n rigtig typiske morgenmadsting.

Supermarkedkæden Eroski.
Stor afdeling med skinke og ost.
Forskellige ting til morgenmad blev købt.

Vi springer til aftensmaden i dag 2, hvor vi valgte at spise på en spansk restaurant ved navn Bons Aires, som lå på Calle Mariners 9, tæt på porten. Vi troede at det var god tapas som vi fik serveret, men vi fandt senere ud af at der fandtes langt bedre tapas ikke så langt fra dette sted. Vi bestilte blandet tapas, her i blandt rejer i hvidløg og hvidvin, spanske kødboller i tomatsauce, muslinger, og vi bestilte også en paella. Den var okay, men det hele virkede ikke så frisk. Manchego osten var rigtig god. Jeg har aldrig været en ostefan, og osteverdenen er langsomt åbnet sig op for mig, først parmesan, mozzarella, og nu manchego. På Mallorca bemærkede vi at alle steder altid serverede brød, ost og aioli inden maden kom, og specielt aiolien har vi taget til os, dejligt med alt den hvidløg.
Vi tog hjem mætte, og selvom piger er mætte, kan de altid klemme en dessert ned i maven, og lige ved siden af lå en frozen yoghurt sted.

Paella.
Blandet tapas.
Llao Llao frozen yoghurt.